birželio
08 d.
Trečiadienis, 18:00, Festivaliai

XXVII PAŽAISLIO MUZIKOS FESTIVALIS. TRANSITION: AVANGARDINIO FORTEPIJONO PORTRETAS

birželio
08d.

XXVII PAŽAISLIO MUZIKOS FESTIVALIS. TRANSITION: AVANGARDINIO FORTEPIJONO PORTRETAS

Trečiadienis, 18:00 / Festivaliai
Bilietai

Pianistės Tricia Dawn Williams sukurtas projektas TRANSITION – tai avangardinio fortepijono portretas, apimantis beveik šimto metų repertuarą. Kiekvienas programos kūrinys atveria naujas galimybes, nes kiekvienas kompozitorius plaukia per nežinomus vandenis, kad atskleistų naujas instrumento galimybes. Fortepijono rečitalį atlikėja paverčia tarpdisciplininiu pasirodymu, kuriame dalyvauja judesio fiksavimo technologija, vaizdo menas, elektroninė muzika ir išplėstinė fortepijono technika. 2019 m. TRANSITION buvo vienas iš 11 projektų, kuriuos iš 200 kandidatų visame pasaulyje į savo programą atrinko tarptautinis muzikos profesionalų forumas „Classical: Next“.

Ši muzikinė kelionė prasideda Atau Tanaka kūriniu „Suspensions“. Pianistė savo gestais realiu laiku manipuliuoja elektronine muzika ir ją įjungia. Ant jos dilbių esanti MYO juostos sąsaja fiksuoja raumenų įtempimo sukeliamus elektrinius signalus, kad būtų sukurta judesių fiksavimo seka, skirta valdyti konkrečius muzikos partitūros elementus.

Henry Cowello „The Voice of Lir“ su aistringais tonų klasteriais šiandien skamba taip pat naujai ir avangardiškai, kaip ir beveik prieš šimtmetį, kai buvo parašytas. Michelio van der Aa „Tranzite“ fortepijonui ir vaizdo įrašui pianisto judesiai teatrališkai sąveikauja su vaizdo projekcija. Dėmesį keičiant vaizdo projekcijoms ir virtuoziškam pianisto pasirodymui, filmo kadruose matome seną vyrą, įstrigusį savo namuose, kovojantį su vienatve, balansuojančią ties beprotybės riba. Dar vienas XX a. klasika tapęs kūrinys – Steve‘o Reicho „Fortepijoninis kontrapunktas“ fortepijonui ir magnetofono juostai, koncerte skambės Vincento Corverio šio kūrinio aranžuotė. Stepheno Montague „Mira“ – tonalus ir melodingas kūrinys, kuriame skambinama tik baltais fortepijono klavišais. Kompozitorius naudoja tiek įprastą atlikimo techniką, tiek įvairius klasterius, kurie veda į savotišką galaktinę kulminaciją – tai nuoroda į 1980 m. Argentinoje Hugo Miros atrastą asteroidą Mira.

Koncerto programos finalas – Rubeno Zahra „Kafkos vabzdys“ fortepijonui, elektroninei muzikai ir vaizdo įrašui, sukurtas pagal Franzo Kafkos romaną „Metamorfozė“. Pasakojimas atskleidžiamas naudojant istorijos dalis, kuriose vaizduojamas garsas. Tuo tarpu vaizdo įrašas buvo filmuojamas senoviniu 1839 m. objektyvu, kuris padėjo išgauti ypatingai minkštos šviesos ir turtingos tekstūros fono dermę – tai retai pasiekiama naudojant šiuolaikinius objektyvus.

Maltoje gimusios airių ir velsiečių kilmės pianistės Tricia Dawn Williams repertuare vyrauja šiuolaikinė muzika, atlikėja dirba su multimedija ir naujosiomis technologijomis. T. D. Williams yra viena pirmųjų koncertuojančių pianisčių, tarptautiniu mastu bendradarbiaujančių su kūrėjais ir kompozitoriais judesio užfiksavimo technologijų taikymo srityje. Pianistė yra užsakiusi, atlikusi bei įrašiusi daugybę šiuolaikinės muzikos kūrinių, ji kviečiama dalyvauti žymiausiuose pasaulio šiuolaikinės muzikos festivaliuose, koncertavo įvairiose Europos šalyse, JAV, Australijoje, Pietų Afrikos Respublikoje.

Skip to content