gruodžio
27 d.
Pirmadienis, 18:00, Vokalinė muzika

KONCERTŲ CIKLAS „NUO ŠV. KALĖDŲ IKI NAUJŲJŲ METŲ“. ISPANIŠKOS MUZIKOS OPERETĖ „SARSUELA“

gruodžio
27d.

KONCERTŲ CIKLAS „NUO ŠV. KALĖDŲ IKI NAUJŲJŲ METŲ“. ISPANIŠKOS MUZIKOS OPERETĖ „SARSUELA“

Pirmadienis, 18:00 / Vokalinė muzika
Bilietai

Sarsuela – Ispanijoje susiformavęs lyrinis-draminis žarnas, kuriam būdinga kalbamųjų ir dainuojamųjų scenų, kuriose dažniausiai atliekamos operinės bei įvairios populiarios dainos ir šokiai, kaita. Sarsuela gimininga tokiems Europos muzikinio teatro stiliams kaip vokiečių Singspiel ar prancūzų komiškoji opera, žanras dažnai laikomas operetės variantu, bet sarsuela turi ir vien jai būdingų bruožų: jos siužetas visada vyksta Ispanijos provincijoje, o muzikinėje medžiagoje girdėti tradicinės ispanų muzikos įtaka. Žodžio „sarsuela“ kilmė nėra aiški, bet manoma, kad jis kilęs iš Sarsuelos rūmų, karaliaus medžioklės rezidencijos, esančios šalia Madrido. Manoma, jog kaip tik čia XVII amžiuje pirmą kartą buvo parodytas spalvingas muzikinis pasilinksminimas. Rūmus supo vešlūs gervuogynai, o jų ispaniškas pavadinimas (zarzas) buvo pasiskolintas naujojo žanro pavadinimui.

Jūratė Sodytė, spektaklio režisierė:
Perskaičius spektaklio siužetą, kilo mintis atkurti scenoje Andalūzijos atmosferą ir smagią nedidelio miestelio šeimos taverną, apsuptą jaukios žalumos ir šilumos. Ši taverna mena kelių kartų istoriją. Joje gyvena šeimininkas su dukra Ela. Šeimininkas rūpinasi verslu, o dukra – savo jausmais. Ji nelaimingai įsimylėjusi ir natūralu, kad kelia tėvui rūpesčių. Įdomu, kad kiekvienas personažas turi savo istoriją, charakterį ir dramaturginę liniją. Man taip pat buvo labai svarbu, kad spektaklyje būtų flamenko šokių – solistai čia turi šokti flamenką ir argentinietiškąjį tango. Tai – ispaniškosios dvasios esmė, be kurios šis spektaklis negali apsieiti. Manau, šis spektaklis taps tyro oro gurkšniu visiems, pavargusiems nuo šiandienos aktualijų.

Vladimiras Prudnikovas, koncepcijos autorius ir muzikos vadovas:
Man teko daug gastroliuoti Ispanijoje, ten atradau ir sau naują, iki tol nepatirtą reginį – sarsuelą. Pirma pažintis su šiuo žanru įsimintina tuo, kad spektaklis gimė tarsi iš niekur: scena lyg ir yra, užkulisiai matyti, stovi kelios kėdės, pasirodo žmogus, iš pažiūros visai paprastas, paderina gitarą ir… pradeda groti. Tačiau kaip groti! Prisijungia kiti muzikantai, šokėja ima mušti kulnais ritmą, ir visa tai auga, skleidžiasi į labai įspūdingą, spalvingą, žavingą reginį. Mėgstu šią muziką, todėl kilo mintis – kodėl gi nesurinkus gražiausių sarsuelos muzikos fragmentų į vieną? Peržiūrėjau šimtus puslapių natų, ieškojau muzikinės medžiagos, kurią sujungus į visiškai naują dramaturginę liniją atsirastų nauji, ryškūs charakteriai. Tada prireikė libreto, kurį man pasufleravo pati sarsuela… Galiu atskleisti tik tiek, kad pagrindiniai sarsuelų kompozitoriai buvo Ruperto Chapí, Francisco Asenjo Barbieri, Tomás Bretónas, o mes iš jų pasiskolinome pavardes savo veikėjoms: Ela Chapi, Siuzana Barbjeri, Zara Breton. Tikiu, kad Kauno publika pamils šį spektaklį.

Įėjimas į Kauno valstybinėje filharmonijoje vykstančius renginius tik su Galimybių pasu, ES skaitmeniniu COVID pažymėjimu arba kitais Galimybių paso kriterijų atitikimą įrodančiais dokumentais (vaikams iki 16 m. amžiaus negalioja). Viso renginio metu privaloma dėvėti nosį ir burną dengiančias medicinines kaukes ar respiratorius ir laikytis saugaus atstumo. Asmenų, kuriems pasireiškia ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymiai (karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.), prašome į renginį nevykti. Organizatoriai turi teisę neįleisti lankytojų, kuriems pasireiškia minėti požymiai.

Skip to content