Šiuolaikinės muzikos koncertas „Aistmarės“ – novatoriška valstybinio ansamblio „Lietuva“ orkestro dovana. Nuo didingo baroko, romantiškų gamtos peizažų iki archajiškų garsų – taip atsiskleis plačios bei spalvingos tautinių instrumentų skambėjimo galimybės. Su „Aistmarėmis“ debiutavus profesionalios muzikos festivalyje ,,Šv. Jurgio meno sezonas“, nauja šiuolaikinių Lietuvos kompozitorių programa bus pristatoma ir Kauno valstybinėje filharmonijoje. Koncerto metu solines partijas atliks viena geriausių Lietuvos kanklininkių doc. dr. Aistė Bružaitė ir žymus obojininkas prof. dr. Robertas Beinaris.
Modernios akademinės muzikos koncerte skambės lietuvių kompozitorių Osvaldo Balakausko, Algirdo Martinaičio, Giedriaus Svilainio ir Vaidos Striaupaitės-Beinarienės kūriniai, aranžuoti tautiniams instrumentams. Vieni kūriniai nustebins šiuolaikiškai skambančiais folkloro, sutartinių motyvais ir variacijomis, kitur išgirsime kontrastingas, modernias serijinės ar modalinės muzikos technikas, o dar kituose kūriniuose sugrįš archajiški baltų simboliai, primenantys apie mūsų savastį ir pagoniškas šaknis.
,,Mums garbė atlikti šių kompozitorių muziką. Ypač A. Martinaičio ir O. Balakausko kūrinius – jie yra mūsų lietuvių kultūros viršūnė, gavę nacionalines premijas. Įdomu tai, kad visi kompozitoriai kūrė kitų sudėčių orkestrams, o dabar leido perdaryti jų kūrinius mūsų kolektyvo sudėčiai. Kai kurie vis dar galvoja, kad tautinių instrumentų orkestre vien molinukai ir medinukai… Bet rezultatas klausytojus sužavi. Gal tai bus kaip inspiracija, jog mūsų ansamblis gali išgauti visai kitą nuotaiką ir kitas spalvas, ko galbūt neturi kiti orkestrai. Apskritai laukia labai spalvingas koncertas“, – pasakoja ansamblio „Lietuva“ orkestro vadovas ir dirigentas dr. Egidijus Kaveckas.
Koncerto pavadinimas „Aistmarės“ kilo iš kompozitoriaus A. Martinaičio kūrinio, kurio sukūrimo idėja taip pat turi nepaprastą reikšmę. „Koncerto žanro kūrinys „Aistmarės“ yra dedikuotas kanklininkei Aistei. Pats pavadinimas susijęs su jos vardu ir mariomis, kaip su vietove, taip pat su kanklininkės muzikine veikla, prigrojus „marias“ muzikos. Didžioji dalis tos muzikos yra lietuviškoji ir inspiruota pačios atlikėjos“, – sako kompozitorius. Kanklininkė A. Bružaitė atvirauja, kad pasiruošimo procese labiausiai domino galutinis kūrinio skambesys. „A. Martinaičio „Aistmarės“ parašytos kameriniam orkestrui, o ne liaudies. Medžiaga tikrai sudėtinga, todėl buvo įdomu, kaip galutiniam variante tai suskambės. „Aistmarės“ iš tiesų atspindi mano, kaip kanklininkės, „plaukiojimą“, mano grojamos muzikos „vandenynus“. Čia bus daug gamtos tėkmės ir perkeltinių vaizdų, manyčiau, pats kompozitorius, kaip neoromantikas, siekė savo kūrybinį stilių pritaikyti kanklėms. Išgirsime polifonijos elementų, šiuolaikinio skambesio, polimetrijos, konsonanso ir disonanso, o kaip visa tai skambės koncerte su tautinių instrumentų orkestru – bus staigmena visiems“, – šypsosi A. Bružaitė.
Dar viena atlikėjos staigmena – dviejų rūšių kanklės: pirmos kanklės ypatingos, juodos spalvos ir niekur dar nebuvo grojamos, o kitos kanklės bus specialiai įgarsintos, turinčios daugiau stygų ir išgaunančios kitonišką skambėjimą.
„Džiaugiamės, kad galime dirbti su tokiais solistais kaip Aistė ir Robertas, iš jų mokintis ir sukurti kažką naujo. Mums tokio pobūdžio programa yra nauja, pakankamai sudėtinga, bet skatina tobulėti“, – priduria E. Kaveckas.