Mažojoje salėje
Teatralizuota literatūros ir muzikos programa „Dieviškasis Mikelandželas“ – tai tikra, emocinga ir daugiaplanė teatrinė drama apie vieną žymiausių Renesanso genijų – dailininką, skulptorių, architektą, inžinierių, poetą Mikelandželą Buonarotį (1475–1520). „Dieviškasis“ (it. Il Divino) – taip Mikelandželas buvo vadinamas savo amžininkų.
Remiantis gausiomis Mikelandželo gyvenimo peripetijas aprašančiomis monografijomis Daivos Škelevaitės sukurta ir Aleksandro Rubinovo režisuota teatralizuota programa atskleidžia didžiojo Renesanso menininko dramatiškus gyvenimo įvykius, kupinus kūrybos, pavydo, intrigų ir meilės: Mikelandželo kelią į meno aukštumas, „akmens atradimą“, aršius ir principingus konfliktus su Romos popiežiais, tėvo ir brolių nesibaigiančius vaidus, profesines ligas, pavydu grindžiamą nesantaiką su Leonardu da Vinčiu bei daugybė ugningų meilių tiek vyrams, tiek moterims. Būtent jos ir įkvėpė M. Buonarotį kurti sonetus, kurių dalis, pirmą kartą Lietuvoje poetės Violetos Šoblinskaitės išversta į lietuvių kalbą, skamba programoje.
Draminė programos dalis (laiškai, dialogai, poezija) persipina su įstabaus grožio fortepijonine ir vokaline muzika, kurios ašį sudaro XX a. anglų kompozitoriaus Bendžamino Briteno 1940 m. sukurtas vokalinis ciklas „Septyni Mikelandželo sonetai“ tenorui ir fortepijonui op. 22 (žodžiai M. Buonaročio). Tai itin retai atliekamas, išskirtinės vokalinės bei pianistinės technikos reikalaujantis vokalinės kamerinės muzikos perlas, kurį B. Britenas sukūrė ir dedikavo savo gyvenimo ir scenos partneriui, tenorui Piteriui Pirsui. Meilės ir aistros kupinus sonetus vienas žymiausių pianistų Grahamas Džonsonas apibūdina kaip „dainų pynę, švenčiant širdies ir minčių vestuves“.
Programą praturtina video projekcijų takelis, kuriame išmoningai pateikti Mikelandželo tapybos bei skulptūros šedevrai.