lapkričio
11 d.
Sekmadienis, 13:00, Festivaliai

TARPTAUTINIS ŠIUOLAIKINĖS MUZIKOS FESTIVALIS „IŠ ARTI“ Lapkričio 9–16 dienomis VIDMANTAS BARTULIS – „ROŽINIS“ (2018, PREMJERA)

lapkričio
11d.

TARPTAUTINIS ŠIUOLAIKINĖS MUZIKOS FESTIVALIS „IŠ ARTI“ Lapkričio 9–16 dienomis VIDMANTAS BARTULIS – „ROŽINIS“ (2018, PREMJERA)

Sekmadienis, 13:00 / Festivaliai

Kauno Šv. arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčioje

Sakralinė muzika Vidmanto Bartulio kūryboje užima ypatingą vietą. Lėtas tempas, garsų ir priemonių taupumas ir net pasaulietiniuose kūrinių pavadinimuose įrėžti žodžiai „gedulingoji“, „giesmės“, „angelas“ („Antroji dalis – gedulingoji“, „Paskutiniųjų giesmės“, „Mėlynasis angelas“) liudija plonai autoriaus brėžiamą ribą tarp pasaulietiškumo ir sakralumo. Nuo giesmės iki solidžių ciklų – mišių, „De profundis“, „Requiem“ V. Bartulis plėtoja sakralinės muzikos tradiciją. Nors daugiadaliuose cikluose esama ir aštresnio skambesio, kontrasto, tačiau kurdamas bažnytinės muzikos žanrus kompozitorius nėra apsėstas modernių naujovių troškulio. Autorius vengia ir viešai afišuoti savo nuostatas, daugžodžiauti, tačiau jo santykis ir sąsajos su tikėjimu atvesta į partitūras muzika tęsiasi beveik keturiasdešimt metų. Raiškus ir renesansiškai neskubus melodijų reljefas, meditatyvus jų sukimasis bei ikoniškai sustingę akordai skelbia apie išlaisvintą tikėjimą.

Naujas Vidmanto Bartulio vokalinis-instrumentinis kūrinys „Rožinis“ vėlgi sufleruoja „karoliukų maldos“ apeigą, struktūriškai išsidėstančią įžanga ir slėpiniais. Tačiau autorius teigia, kad jis neturėtų būti grynai sakralinis. „Sakralinis tiek, kiek mums visiems svarbi ATMINTIS“… išvykusių lietuvių menininkų karo metu, po karo, atmintis apie gyvuosius ir mirusius.“ (V. Bartulis). Kompozitorius pažymi, kad atminties dėka visų jų darbai neišvengiamai susiję su jų ir mūsų Tėvyne. Ir gal, anot autoriaus, šiame rožinyje ir nebus paminėti visų išėjusių vardai ir pavardės, bet svarbi pati kūrinio intencija.

Koncerto organizatorius VšĮ „Iš arti“
Daugiau apie festivalį www.isarti.lt