gruodžio
21 d.
Ketvirtadienis, 18:00, Simfoninė muzika

ŠVENTINIS KONCERTAS „BELAUKIANT ŠV. KALĖDŲ…“

gruodžio
21d.

ŠVENTINIS KONCERTAS „BELAUKIANT ŠV. KALĖDŲ…“

Ketvirtadienis, 18:00 / Simfoninė muzika
Bilietai

„Itališkoji“ Felixo Mendelssohno-Bartholdy simfonija – romantizmo epochai būdingas keturių dalių kūrinys, XX a. tapęs kone dažniausiai atliekamu šio autoriaus opusu. 1829 m. grįžęs iš kelionės po britų salas kompozitorius jau kitų metų pavasarį leidosi į Italiją, po kurią keliavo kone dvejus metus. Sekdamas Johanno Wolfgango von Goethe knyga „Itališka kelionė“ jis apkeliavo kone visus žymiausius šios šalies miestus. Įkvėptas kelionės įspūdžių kompozitorius ėmėsi kurti simfoniją, kurią užbaigė 1833 m. Berlyne. Premjerai Londone dirigavo pats autorius, kūrinys buvo itin palankiai įvertintas tiek publikos, tiek kritikų, bet tai buvo vienintelis kartas, kai ši simfonija skambėjo kūrėjui dar esant gyvam. Po premjeros kompozitorius kūrinį koregavo, bet autorinė korekcija iki galo liko neužbaigta.
Visame pasaulyje garsus šiuolaikinis anglų kompozitorius Johno Rutterio didingąjį „Magnificat“ sukūrė 1990 m. Biblijine giesme grįstas septynių dalių kūrinys skirtas sopranui solo, mišriam chorui ir orkestrui. Į lotynišką kūrinio tekstą organiškai įpintas nežinomo XV a. anglų poeto eilėraštis „Of a Rose, a lovely Rose“, lyginantis Mergelę Mariją su žydinčia rože, o muzikoje gausu Lotynų Amerikos regionui būdingų išraiškos priemonių. „Magnificat“ arba Marijos daina – viena iš trijų Naujojo Testamento giesmių, kurią, kaip rašoma evangelijoje pagal Luką, Marija dainuoja besilankydama pas Elžbietą. Kaip teigia pats kompozitorius, jį įkvėpė ispaniškai kultūrai būdingas džiaugsmingas Marijos garbinimas, todėl šis kūrinys skamba tarsi „šviesiomis Lotynų Amerikos spalvomis spindinti fiesta“. Kūrinio premjerą garsiojoje Niujorko „Carnegie Hall“ dirigavo pats autorius. Savo apimtimi ir didybe J. Rutterio „Magnificat“ lygiuojasi su to paties pavadinimo populiariuoju Johanno Sebastiano Bacho kūriniu, nors kritikos jis buvo sutiktas prieštaringai. Vieni rašė, kad kūrinyje girdima „labai spalvinga ir žėrinti orkestruotė, o muzika dvelkia magišku ramybės jausmu“, kiti „Magnificat“ pavadino „virtualia muzikinių klišių enciklopedija ir populizmu žėrinčios, nuspėjamos muzikos pavyzdžiu“.
Solo partiją J. Rutterio „Magnificat“ atliksianti skambaus soprano savininkė Raminta Vaicekauskaitė vokalo meną studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, Graco (Austrija) muzikos ir parodomųjų menų universitete bei meistriškumo kursuose pas žymiausius dainavimo pedagogus. Solistė yra sukūrusi gausybę pagrindinių vaidmenų Kauno valstybiniame muzikiniame bei Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatruose. Jos darbai buvo ne kartą įvertinti įvairiais apdovanojimais: solistė yra dviejų „Auksinių scenos kryžių“, „Orfėjo“ bei „Fortūnos“ nominacijų laureatė.
Koncerto metu diriguosiantis Franco Giacosa – diplomuotas pianistas, studijavęs Genujos N. Paganini vardo konservatorijoje. Jo įgytas išsilavinimas itin platus – greta fortepijono aprėpia vargonavimo meną, grojimą klavesinu, dirigavimą chorams bei orkestrams. Europoje gerai žinomas kaip koncertuojantis pianistas ir dirigentas jis bendradarbiauja su žinomais solistais, gastroliuoja Italijoje, Graikijoje, Bulgarijoje, Serbijoje, Kroatijoje, Tunise, Rusijoje, Ispanijoje, Portugalijoje, Vokietijoje, Šveicarijoje ir kitur. Jo įrašais puikuojasi Vatikano radijas, Italijos, Rusijos, Tuniso bei Bulgarijos valstybinės televizijos stotys. F.Giacosa įkūrė Savonos miesto kamerinį orkestrą bei chorą, koncertuoja kaip ansamblių „Duo Sivori“ ir „Strauss Ensemble“ narys. Atlikėjas diriguoja Alesandrijos operos teatro spektakliams, dirbo Genujos ir Savonos miestų teatruose bei žymiojoje Milano „La Scaloje“. Jis dažnai veda meistriškumo kursus bei dirba pedagoginį darbą Kuneo miesto konservatorijoje.