spalio
05 d.
Ketvirtadienis, 18:00, Abonementas, Simfoninė muzika

SVEČIUOSE – HAMBURGO „CAMERATA“ (Vokietija)

spalio
05d.

SVEČIUOSE – HAMBURGO „CAMERATA“ (Vokietija)

Ketvirtadienis, 18:00 / Abonementas, Simfoninė muzika
Bilietai

Garsiausio Vokietijos uostamiesčio kamerinis orkestras „Hamburger Camerata“ – tikras Hamburgo kultūros ambasadorius, miesto vardą garsinantis ne tik gimtojoje salėje – Hamburgo „Laeiszhalle“, bet ir visame pasaulyje. Nuo išgrynintos styginių sudėties iki didžiulio simfoninio orkestro galintis varijuoti kolektyvas atlieka muziką nuo pat baroko epochos miniatiūrų iki šių dienų kūrėjų teikiamo repertuaro. 1986 m. kaip muzikuojančių draugų ratelis savo veiklą pradėjęs kolektyvas šiuo metu užima itin tvirtas menines pozicijas, o publika jį visada vertina už inovatyvias, su aistra ir užsidegimu atliekamas programas. Šiuo metu kolektyvui vadovauja dirigentai Simonas Gaudenzas ir Ralfas Gothóni.
Terminas „Tafelmusik“ naudotas XVI a. viduryje, švenčių ir banketų metu skambančiai muzikai apibūdinti. Taip pat buvo vadinami tokios paskirties kūrinių rinkiniai. XVIII a. šį terminą pakeitė divertismento žanras. Baroko epochos genijaus G. Ph. Telemanno kūrinių ciklas „Tafelmusik“ – bene geriausiai žinoma šio autoriaus kūrybinio palikimo dalis. 1733 m. sukurti kūriniai atspindi kompozitoriaus gebėjimus puikiai perteikti savitą stilistiką, valdyti skirtingus žanrus ir sumaniai panaudoti instrumentų įvairovę.
J. Haydno 94-oji simfonija – antroji iš dvylikos vadinamųjų Londono simfonijų. Ji plačiai žinoma kitu pavadinimu – „Siurprizų simfonija“. Kūrinys parašytas 1791 m. ir skirtas kompozitoriaus vizito Anglijoje koncertų ciklui. Premjera įvyko Londone, pats kompozitorius dirigavo orkestrui, tuo pat metu grodamas fortepijonu.
Dvidešimtasis W. A. Mozarto koncertas fortepijonui sukurtas 1785 m. Vienoje. Tai – pirmasis taip vadinamas kompozitoriaus simfoninis koncertas. Premjera įvyko dieną po kūrinio užbaigimo Vienos kazino „Zur Mehlgrube“, o solo partiją atliko pats kūrėjas.
Iš Rusijos kilusi pianistė A. Injushina teigia, kad nebūtų pasukusi muzikanto keliu, jeigu būdama vos trejų nebūtų išgirdusi A. Dvořako koncerto smuikui. Nuo vaikystės užsikrėtusi akademinės muzikos manija po mokyklos baigimo pianistė išvyko mokytis į Suomiją, o Miunchene laimėjus prestižinį pianistų konkursą teigia atradusi naują aistrą – kamerinę muziką. Jau penkiolika metų ji vadina save „hiperaktyvia“ kamerine muzikante, visą laisvalaikį skiriančia naujo repertuaro studijoms ir muzikos klausymui. Neapsiribodama atlikėjos karjera ji jau aštuonerius metus organizuoja Helsinkyje vykstantį „Pavasario šviesos“ kamerinės muzikos festivalį, o prieš ketverius metus išleido J. S. Bacho ir jo sūnų muzikos kompaktinę plokštelę.
Garbingiems svečiams diriguosiantis M. Barkauskas – vienas perspektyviausių lietuvių jaunosios kartos dirigentų. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje jis įgijo dvi specialybes: choro dirigavimo bei operinio ir simfoninio dirigavimo. Gilindamas žinias jis dalyvavo įvairiuose meistriškumo kursuose, tobulinosi pas žymius dirigentus Bobą Chilcottą, Sylvainą Cambrelingą ir kt., dalyvavo įvairiuose tarptautiniuose projektuose. Kaip simfoninio orkestro dirigentas jis parengė koncertų su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu, Lietuvos kameriniu, Kauno miesto simfoniniu, Klaipėdos muzikinio teatro, Klaipėdos kameriniu, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoniniu ir kitais orkestrais. Prieš aštuonerius metus jaunasis dirigentas debiutavo Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, prieš penkerius – Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre.

Skip to content