liepos
22 d.
Ketvirtadienis, 18:00, Festivaliai

PAŽAISLIO MUZIKOS FESTIVALIS. RAFINUOTOS HARMONIJOS

liepos
22d.

PAŽAISLIO MUZIKOS FESTIVALIS. RAFINUOTOS HARMONIJOS

Ketvirtadienis, 18:00 / Festivaliai
Bilietai

Kauno valstybinėje filharmonijoje

Žymių muzikų šeimoje gimęs Lukas Geniušas – vienas labiausiai pripažintų lietuvių pianistų. Prieš šešerius metus laimėtas sidabro medalis tarptautiniame Piotro Čaikovskio konkurse jaunajam menininkui atvėrė prestižinių koncertų salių duris. „Spindesys ir branda, nugalėtojo talentas ir gili interpretacija“, – taip pianisto pasirodymą apibendrino įtakingas Didžiosios Britanijos dienraštis „The Guardian“. Menininkas žavi klausytojus ne tik įspūdingu virtuoziškumu, bet ir stilingumu, rafinuotumu, intelektualia ištarme, temperamento, emocijų ir logikos derme. Pianisto repertuaras itin platus, aprėpiantis tiek baroko epochą, tiek šiuolaikinius kūrinius, ypatingą vietą jame užima rusų romantikų fortepijoninė kūryba. Pianistas neapsiriboja solisto amplua, bet noriai pasirodo ir kamerinių ansamblių sudėtyse, jam įdomu prikelti iš užmaršties retai atliekamus kūrinius ar imtis naujai sukurtų opusų premjerų.

Koncerte skambės Franzo Schuberto Impromptus D.899 bei 12 preliudų iš šiuolaikinio rusų kompozitoriaus Leonido Desiatnikovo ciklo „Bukovinos dainos“.

Lukas Geniušas apie L. Desiatnikovą:

Kalbėti apie Leonido Desiatnikovo muziką man yra ypač sudėtinga. Jis buvo artimas mano šeimos draugas daugelį metų, dar prieš man gimstant, o man augant vaidino svarbų vaidmenį mano kaip menininko ir kaip žmogaus pasaulėžiūros formavimuisi, todėl galiu būti laikomas šališku pasakotoju. Viena iš palaimingiausių mano gyvenimo akimirkų buvo tada, kai jis papasakojo apie savo 24 preliudų fortepijonui – 24 Bukovinos dainų – sukūrimą. Tai tikras opus magnum fortepijonui, 24 tonacijų kūrinių ciklas (sumodeliuotas pagal Šopeno, Skriabino ar Šostakovičiaus pavyzdį), turintis ryškų folkloro atspalvį. Kiekvienas iš preliudų sukurtas pagal liaudies dainų melodijas, surinktas Bukovinos regione (istoriškai priklausančiame Ukrainai ir Rumunijai), ir tai yra tikra duoklė kompozitoriaus tautai – jis gimė Charkove, Ukrainoje.
Žinoma, reikia pasakyti, kad Desiatnikovas studijų Sankt Peterburgo konservatorijoje metu buvo įkvėptas daugelio svarbių kompozitorių bei muzikinių reiškinių (įskaitant Čaikovskį, Stravinskį, Ravelį, o vėliau ir amerikietiškąjį minimalizmą), tačiau tai atspindi tipišką bet kurio modernaus kompozitoriaus raidos bruožų rinkinį. Kaip postmodernizmo epochos menininkas jis į savo kūrybą įtraukė daugybę įvairių stilių, bet aš mieliau kalbėčiau apie jo paties unikalų balsą, kurį galima išgirsti tiek septintojo dešimtmečio vidurio kūriniuose (prieš tai, kai jis dar neturėjo galimybės susipažinti su Steve’u Reichu, Johnu Adamsu ir kitais, nes ši muzika tada dar nebuvo pasiekusi SSRS), tiek šiandieninėje muzikoje. Abiem atvejais į akis krinta išgrynintas muzikalumas, jautrumas ir kiekvieno niuanso aštrumas. Desiatnikovo muzika traukia kaip narkotikas, kurio kaskart norisi daugiau. Tvirtas, originalus balsas. Karčiai saldus, bet be cukraus.

Koncerte tik sėdimos vietos, galimybių pasas nereikalingas. Klausytojai viso renginio metu privalo dėvėti nosį ir burną dengiančias medicinines kaukes ar respiratorius ir sėdėti biliete nurodytoje vietoje. Asmenų, kuriems pasireiškia ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymiai (karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.), prašome į renginį nevykti. Organizatoriai turi teisę neįleisti lankytojų, kuriems pasireiškia minėti požymiai.

Skip to content