lapkričio
27 d.
Penktadienis, 18:00, Festivaliai

KONCERTAS ATŠAUKIAMAS! ŠIUOLAIKINĖS MUZIKOS FESTIVALIS „IŠ ARTI“. DABARTIES DIALOGAI

lapkričio
27d.

KONCERTAS ATŠAUKIAMAS! ŠIUOLAIKINĖS MUZIKOS FESTIVALIS „IŠ ARTI“. DABARTIES DIALOGAI

Penktadienis, 18:00 / Festivaliai
Bilietai

ATSIŽVELGIANT Į LR VYRIAUSYBĖS SPRENDIMĄ DĖL VISUOTINIO KARANTINO PASKELBIMO, KONCERTAS ATŠAUKIAMAS.
KAUNO VALSTYBINĖS FILHARMONIJOS KASA KARANTINO METU NEDIRBS. BILIETUS, KURIUOS ĮSIGIJOTE KAUNO VALSTYBINĖS FILHARMONIJOS KASOJE Į ATŠAUKTUS KONCERTUS, BUS GALIMA GRĄŽINTI PASIBAIGUS VISUOTINIAM KARANTINUI NUO GRUODŽIO 1 D. IKI GRUODŽIO 23 D.

JEI BILIETUS ĮSIGIJOTE INTERNETU, PRISIJUNKITE PRIE SAVO PASKYROS IR TEN ATLIKITE GRĄŽINIMO PROCEDŪRAS IKI GRUODŽIO 23 D.

JEI BILIETUS PIRKOTE KITOSE „TIKETOS“ KASOSE, TAI BILIETUS GRĄŽINTI GALITE BŪTENT TOJE „TIKETOS“ KASOJE, KURIOJE ĮSIGIJOTE, IKI GRUODŽIO 23 D.

Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinis orkestras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Barkauskas, garbės dirigentas Donatas Katkus) – kolektyvas, garsėjantis universalumu, profesionalumu, menine vaizduote. Orkestras – laukiamas svečias ne tik Lietuvos ir užsienio šalių prestižinėse koncertų salėse, kaip Paryžiaus „Théâtre des Champs-Élysées“, Reikjaviko „Harpa“, Stokholmo „Berwaldhallen“, UNESCO būstinė Paryžiuje, Varšuvos Karalių rūmai, Sankt Peterburgo M. Glinkos salė, Maskvos P. Čaikovskio konservatorija, bet ir estrados scenose ar net smėlio karjeruose…

Orkestras susibūrė 1994 m. prof. Donato Katkaus iniciatyva – ja meno vadovas ir dirigentas norėjo įgyvendinti idėją įkurti barokinį orkestrą. Šios epochos muzikos atlikimui patirties Lietuvoje tuomet būta mažai – interpretuojant ją buvo remiamasi rusų romantinės mokyklos principais. Į pirmąsias orkestro repeticijas susirinkę talentingi jauni Vilniaus muzikai iš įvairių Vilniaus orkestrų pirmuosius koncertus surengė jau tų pačių metų vasario mėnesį. 1995 m. kolektyvas pasivadino Šv. Kristoforo – Vilniaus ir keliautojų globėjo – vardu; orkestrą Vilniaus arkikatedroje palaimino monsinjoras Kazimieras Vasiliauskas. Pradėjęs griežti italų A. Corelli, A. Vivaldi, T. Albinoni ir kitų baroko kompozitorių muziką, orkestras ėmėsi interpretuoti ir šiuolaikinių lietuvių kompozitorių muziką. 1995 m. orkestras parengė didžiulį B. Kutavičiaus ciklą „Jeruzalės vartai“, o kitų metų savo pirmosiose gastrolėse į Lenkiją festivalyje „Wratislavia Cantans“ šalia Vivaldi „Gloria“ atliko ne tik šį Kutavičiaus ciklą, bet ir O. Balakausko „Requiem in memoriam Stasys Lozoraitis“ premjerą. Koncerto klausęsis K. Pendereckis tąkart puikiai įvertino ne tik lietuvių muziką, bet ir jauno orkestro meistriškumą. Pagyrimų kolektyvas susilaukė ir iš amerikiečio dirigento D. Russello Daviso, kuris pirmaisiais orkestro gyvavimo metais orkestrui dirigavo koncerte Vilniuje. Netrukus Šv. Kristoforo kamerinis orkestras gavo užsakymą įrašyti tris kompaktines plokšteles JAV garso įrašų kompanijoje „Fleur de Son“. Taip diriguojant Izraelio ir JAV dirigentui Arie Lipsky orkestras įrašė visas F. Schuberto uvertiūras, šiuolaikinio kompozitoriaus R. Sierra kompozicijas ir M. Brucho koncertus, kuriuos griežė Kanados smuikininkas Jacques Israelievitch (pastarojoje plokštelėje girdime ir paskutinį orkestro vadovo D. Katkaus kaip altininko solisto įrašą).
Daugelis pažymi, kad iš kitų Lietuvos kolektyvų Šv. Kristoforo kamerinis orkestras išsiskiria ypatingu stilistiniu universalumu. Pelnęs „barokinio orkestro“ bei retų partitūrų gaivintojo reputaciją, orkestras, anot muzikologų, yra ir „puiki bazė visiems lietuvių kompozitorių sumanymams“. Šiandien jo repertuare – daugiau kaip trisdešimties Lietuvos autorių opusai: nuo senosios muzikos iki Lietuvos muzikos akademijos studentų darbų. Orkestras yra atlikęs beveik visus F. Bajoro, B. Kutavičiaus, O. Balakausko kūrinius styginiams. Ne mažiau dėmesio šiandien jis skiria ir šiuolaikinei užsienio kompozitorių muzikai – P. Vasko, E.-S. Tüüro, J. McCabe’o, Shin, A. Ruoffo, R. Sierros ir kitų kompozitorių kūriniams.

Nuo pat pirmųjų orkestro gyvavimo dienų ypač intensyviai dirbantis Šv. Kristoforo kamerinis orkestras yra pelnęs platų pripažinimą ir Lietuvoje, ir užsienyje. Kolektyvas sėkmingai atstovauja Lietuvai tarptautiniuose renginiuose, kaip festivaliuose Strefa Ciszy, Ogrody Muzyczne, Probaltica ir Wratislavia Cantans (Lenkija), Tubin (Suomija), Pärnu (Estija), Europäisches Musikfest Münsterland, Kaskados, Mystik und Maschine, Berlin Jazz, Hermann Hesse (Vokietija), Berlioz (Prancūzija), Reykholt (Islandija) ir kt.

Orkestras nuolat bendradarbiauja su žinomais Lietuvos ir užsienio kolektyvais bei solistais. Iš pastarųjų galima paminėti šiuos: tai dainininkai Kerstin Avemo (sopranas), Charles Castronovo (tenoras), Violeta Urmana (sopranas), Alfredo Nigro (tenoras), Virgilijus Noreika (tenoras), smuikininkai Maksim Vengerov, Alexander Rybak, Anton Barakhovsky, Jacques Israelievitch, Moti Shmidt, pianistai Maria João Pires, Leonid Chizhik, Konstantin Lifschitz, Tamami Honma, Petras Geniušas, Julian Joseph, violončelininkai David Geringas, Dominique de Williencourt, Marko Ylönen ir Maria Kliegel, taip pat Camilla Hoitenga (fleita), Petras Vyšniauskas (saksofonas), Linda Maxey (marimba), Martynas Levickis (akordeonas) ir kt.

Būdamas Vilniaus miesto orkestru, kolektyvas stengiasi žvelgti plačiai ir nuolat daryti gera dalyvaujant labdaringuose Vilniaus miesto gerovei skirtuose renginiuose, į koncertus įtraukiamos įvairios socialinės miesto grupės, parodomas dėmesys įvairių organizacijų, tokių kaip Nacionalinis kraujo centras, Lietuvos šaulių sąjunga, Krašto apsaugos savanorių pajėgos, gera be užmokesčio darantiems nariams.

ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, doc. Aldonos Vilčinskaitės solinio dainavimo klasę. Karjerą pradėjusi Klaipėdos muzikiniame teatre (1987 m.), dainininkė sukūrė Ritos vaidmenį Gaetano Donizetti operoje „Rita“ bei Monikos vaidmenį Gian Carlo Menotti operoje „Mediumas“. Solistės interpretacijos iš karto patraukė klausytojų ir kritikų dėmesį. Už Monikos vaidmenį 1989 m. jai paskirta Lietuvos teatro sąjungos premija. Tais pačiais metais ji tapo jaunųjų atlikėjų konkurso Moldovoje I premijos laureate, o 1992 m. – tarptautinio Luciano Pavarotti konkurso Filadelfijoje (JAV) diplomante. 1991–1994 m. solistė stažavosi Niujorke (JAV) pas Clair Alexander, Yvesą Abelį bei Jane Bakken Klaviter. 2004 m. ji apdovanota Baltosios žvaigždės ordinu už nuopelnus Estijos kultūrai, o 2005 m. tapo Lietuvos muzikų sąjungos „Auksinio disko“ laureate.

Smuikininkė RŪTA LIPINAITYTĖ studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kur 2004 m. jai suteiktas magistro laipsnis (prof. R. Katiliaus ir doc. U. Jagėlaitės smuiko klasės). 2008 m. Estijos muzikos ir teatro akademija jai suteikė menų daktaro (PhD) laipsnį. R. Lipinaitytė nuo pat jo įkūrimo 1998 m. groja orkestre „Kremerata Baltica“, 2004–2008 m. ji buvo kamerinio ansamblio „Kremerata Baltica sekstetas“ narė. Nuo 1995 m. smuikininkė rengia kamerinių kūrinių programas su pianiste I. Baikštyte, 2001 m. jų duetas gavo „Domino duo“ vardą.
Smuikininkė yra daugelio tarptautinių bei respublikinių konkursų laureatė. Kaip solistė R. Lipinaitytė grojo su Drezdeno, Brno, Kataro filharmonijų, Kroatijos radijo, Zagrebo simfoniniais orkestrais, Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, kameriniu orkestru „Kremerata Baltica“, Lietuvos, Šv. Kristoforo ir Talino kameriniais orkestrais, Lietuvos ir Estijos Muzikos akademijų simfoniniais orkestrais, Tarptautiniu jaunimo orkestru Bukove (Vokietija).

Šiuo metu R. Lipinaitytė yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentė. Taip pat smuikininkė vadovauja kultūrinės plėtros projektui „Atlikėjo polifunkcionalumas muzikiniuose, kultūriniuose ir socialiniuose procesuose“.

Skip to content