kovo
01 d.
Ketvirtadienis, 18:00, Simfoninė muzika

CHARIZMATIŠKASIS DUETAS

kovo
01d.

CHARIZMATIŠKASIS DUETAS

Ketvirtadienis, 18:00 / Simfoninė muzika
Bilietai

Puikų koncertą klausytojams žada su Gintaro Rinkevičiaus diriguojamu Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru pasirodysiantis šeimyninis pianistų duetas: Lukas ir Anna Geniušai. Lietuvos publikai puikiai pažįstamas ir visada laukiamas Lukas Geniušas kritikų liaupsinamas taip: „Geniušas groja tarsi tikras nugalėtojas, demonstruodamas brandų gebėjimą pateikti kūrinio architektūrą ir  išraišką, netampančią dominuojančiu veiksniu.“ Maskvoje gimusį jaunąjį talentą kryptingai ugdė jo šeima, o ypač – pianisto močiutė, legendinė fortepijono pedagogė Vera Gornostajeva. Kelyje link muzikos Olimpo pianistą lydėjo sėkmė daugelyje konkursų, o bene svarbiausia pergale tapo prieš dvejus metus laimėta antroji vieta prestižiškiausiose pianistų varžytuvėse – XV P. Čaikovskio vardo konkurse. L. Geniušas grojo su garsiausiais pasaulio orkestrais ir dirigentais, palaipsniui jam atsivėrė keliai į prestižinius muzikos festivalius ir koncertų sales. Vien paskutinio sezono metu jis grojo  Milano „Sala Verdi“, Peterburgo „Mariinsky-3“, Didžiojoje Maskvos konservatorijos salėje, atliko rečitalius Monrealio „Pro Musica“ ir Vašingtono „Phillips Collection“. L. Geniušo repertuaras itin platus, aprėpiantis tiek baroko epochą, tiek šiuolaikinius kūrinius, ypatingą vietą jame užima rusų romantikų fortepijoninė kūryba. Pianistas neapsiriboja solisto amplua, bet noriai pasirodo ir kamerinių ansamblių sudėtyse, jam įdomu prikelti iš užmaršties retai atliekamus kūriniu ar imtis naujai sukurtų opusų premjerų. Jau dvejus metus L. Geniušas yra vienu iš artistų, atstovaujančių Toronte įkurtą filantropinį projektą „Looking at the stars“, siekiantį populiarinti akademinę muziką kalėjimuose, ligoninėse, globos namuose ir kitose įstaigose, kuriose esantys žmonės neturi galimybės gyvai klausytis koncertų.
Luko išrinktoji Anna Geniušienė (Aleksejeva) – taip pat maskvietė, baigusi studijas P. Čaikovskio vardo konservatorijoje. Šiuo metu ji yra savo buvusios profesorės asistentė-stažuotoja. Jos kūrybinis kelias taip pat paženklintas laimėjimais konkursuose, dalyvavimu festivaliuose ir garsiausių pedagogų meistriškumo kursuose. Jos repertuare gausu solinių programų bei pasirodymų su kamerinio žanro partneriais, pianistės koncertai skamba Rusijos miestuose ir užsienyje, o šį kartą su ja galės susipažinti ir Lietuvos publika.
W. A. Mozarto Koncertas Nr. 7 sukurtas 1776 m. Originali kūrinio versija skirta trims fortepijonams ir orkestrui. Vėliau kompozitorius jį pritaikė dviem fortepijonams ir ši aranžuotė dabar dažniausiai atliekama koncertų salėse. Kūrinys dar vadinamas „Lodron“ koncertu, nes yra dedikuotas grafienei Antoniai Lodron, kuri jį turėjo skambinti su savo dukterimis Aloysia ir Giuseppa.
S. Prokofjevo pirmasis koncertas fortepijonui ir orkestrui pasaulį išvydo 1912 m. Tai trumpiausias šio kūrėjo koncertas fortepijonui, trunkantis vos penkiolika minučių. Atlikęs šį koncertą Peterburgo konservatorijos baigiamojo egzamino metu S. Prokofjevas buvo apdovanotas Antono Rubinšteino vardo premija kaip geriausias pianistas tarp tų metų absolventų.
Trečiasis S. Prokofjevo koncertas – bene dažniausiai atliekamas šio autoriaus kūrinys, užbaigtas 1921 m. Jo premjera įvyko Čikagoje ir vietos kritikų buvo sutikta skeptiškai: „tai – futuristinis paveikslas, sudarytas iš triukšmo“. Didesnio pasisekimo sulaukė premjera Paryžiuje, kuriai dirigavo garsus to meto maestro Serge Koussevitzky. Kompozitoriaus kūrybos tyrinėtojai vadina kūrinį „tobuliausiu iš S.Prokofjevo koncertų, kur juntama žanrinių ieškojimų branda, filosofija ir logika, užfiksuota garsais“.